2015年5月13日 星期三

年輕人局賭買樓

近年實在太多關於年輕人要買樓既資訊, 年輕人一定要有樓, 結婚一定要有樓, 搵男友一定要有樓, 要問屋企人借錢上車, 財仔叫老豆老母加按幫仔女上車, 成功須父幹etc etc.

https://www.youtube.com/watch?v=r0BiS1T23qA
http://www.on.cc/hk/bkn/cnt/finance/20150513/bkn-20150513172139349-0513_00842_001.html?refer=hn2

每次睇倒依D資訊, 我都覺得係咪要諗清楚少少呢? D傳媒點解要不停咁渲染? 政府做乜要幫人上車? 上車去邊?

以前讀書時, 前輩都教路, 男仔要趟, 不要輕易打算買樓及結婚, 做了這兩樣, 人生就定死了, 最好都係有趟一番事業先.  一個年輕人, 讀咁多書, 咁有氣有力, 有既就係青春, 機會, 時間, 健康, 冇既就係錢. Human capital 換 financial capital, 這個過程, 怎樣做得聰明, 決定左之後這個人有沒有錢, 過怎樣的生活.

1  Human capital 換 financial capital
最初沒有錢, 只能以時間換錢, 量入為出, 累績本金

2 提高Human Capital
令自己增值, 不斷學習, 加人工, 或者做多Djob賺錢, 總之盡量不要停滯下來.

3 有資本, 就要投資, 錢搵錢
一係攪生意, 一係炒賣. 前者以小搏大, 高風險, 後者較簡單, 風険分散.

理財有三大問題
1 唔儲錢, 係咁駛錢.
以為收入-支出=儲蓄, 而不知道收入-儲蓄=支出.

2 停止諗計上進.
最怕入錯行, 跟錯大佬. 做野求安全, 冇諗前路, 入錯行, 跟錯老闆, 甚至被屈機都敢怒不敢言. 怨最多都係做一個"好慘"既人, 但出路還是自己要找.

3 唔識錢搵錢.
冇錢時不理財, 有錢時不善理財. 太睇少投資既重要性, 沒想過投資可以發達, 甚至對投資有厭惡感. 以為打工是長期性, 投資是短期性, 而不是打工是短期性, 投資才是長期性.

窮人出身, 要脫貧, 唔好駛錢溝女買面子, 唔好駛錢買玩具, 唔好用錢買朋友. 投資時間金錢在健康, 知識上. 要諗計, 搵出路, 冇出路就學錢搵錢, 冇錢時要學, 以至有錢時增加羸面. 總之要脫貧, 便要做脫貧的事, 不能跟大隊.

回歸正題, 咁為何要買樓? 要計一計數.
住宅租金回報率 (未扣除管理費、差餉及其他費用)
樓價同股票差不多, 都係盈利同PE. 盈利就是租金-成本. 依家D樓, 租金-成本可能只有1-2%回報. 樓這東西, 租金增長慢, 假設有10%增長一年, PE有成50-100倍, 交易成本仲要很高. 為何還要以高息去借錢買樓? 甚至問家人借錢去買樓?  我相信答案只有一個: 局賭. 這明顯是泡沫, 是國際利率人為地壓低, 加上香港係資金自由的投機福地, 再加上政府大莊, 商家, 大部份人都讚成樓升不跌的共業造成的. 泡沫不是罪, 只是周而復始, 最終還是會爆煲.

咁辛苦理財, 最後局賭, 鎖定未來20年的financial asset return超低, 或者賭佢唔會爆, 繼續升, 但中間升幅又被交易成本 包括政府D食左, 輸都要俾. 個莊咁狼, 真係要咁賭?

年輕人真係要諗清楚, 發達靠理性, 賭性也可以發達, 不過別人得自己未必得. 迫不得意, 還是不要賭運, 但如果理性真係唔得, 咁就冇計, 一買解千愁, 不怕賭入場時愁更愁就得.

投資唔係只有樓, 年經人局買樓, 這是一個很窄的思維呢.

1 則留言:

  1. http://magician__yang.mysinablog.com/index.php?op=ViewArticle&articleId=9243486

    都係個句, 如果用筆首期來投資, 回報跑贏樓價升幅(假設樓價升)和應付租金(租樓住), 是可以租一世樓都冇心理壓力. 但又有多少人能跑贏? 不過"買樓"是每個華人的DNA和情意結, 冇樓就好似"沽空", 驚俾市場夾死. 最後只好一買解千愁(我好鍾意你這句"一買解千愁").

    回覆刪除